Motoeye

A MOTOEYE márka termékei kifejezetten motoros bukósisakhoz fejlesztett szemüvegkeretek.

A hagyományos szemüvegkereteket nehéz, vagy egyáltalán nem lehet a bukósisakba behelyezni. Egy normál szárú szemüveg a sisak alatt nyomja a fület, ami már rövidtávon is kényelmetlen és balesetveszélyes. Nem utolsó sorban a szemüveg deformálódásához, töréséhez vezethet.

A MOTOEYE keretek alkalmasak bukósisakos viseletre. Minden keret cserélhető szárú. Egy speciális szár bukósisakos viseletre és egy másik, normál (utcai) használatra.

A szárak cseréje könnyedén elvégezhető a frontok cafni részén kialakított csatlakozó segítségével. A csatlakozó belső oldalán található biztosító stiftet benyomva könnyedén kihúzható a szár. A behelyezéshez, egyszerűen be kell tolni a szár végét a csatlakozóba, amíg a stift a helyére pattan.

A szárak belső oldalán „R” (Right) és „L” (Left) jelzéssel jelöltük a jobb és bal. A két oldalt nem szabad felcserélni. A sisakos szár használatánál ez különösen fontos. A speciális szár oldalán kialakított élek, mindig kifelé nézzenek a „szárny” csúcsa pedig felfelé, ahogy a termékképeken is látható.

A speciális sisakos szár, bukósisakos viseletre lett tervezve. A szemüveg ezekkel a speciális szárakkal bukósisak nélküli viseletre nem alkalmas. Néhány esetben, ha pl. a halántékon nincs, vagy csak nagyon rövid a haj, fennmaradhat a szemüveg, de ez nem elvárás a terméktől. Erre a célra az utcai szárak valók.

A sisakos szárak rendeltetésszerű működéséhez, megfelelő méretű és minőségű bukósisak szükséges, ami jól (szorosan, ahogy azt a sisakgyártók előírják) illeszkedik viselője fejére. Ebben az esetben a halánték és a sisak szivacsozása közé becsúsztatott speciális szár külső oldalán kialakított élek, belemélyednek a sisak szivacsba, így rögzítve a keretet.

!FONTOS! A hagyományos szemüveget akár normál, akár bukósisakkal viseljük, minden esetben érezzük, hogy a fülünkön van. Mivel a sisakos szár nem okoz semmilyen érzetet, így nincs konkrét visszajelzés, hogy a szemüveg rajtunk van és hogy az megfelelő szögben áll (pantoszkópikus dőlés). A megfelelő viselési szög beállításához, miközben becsúsztatjuk a speciális szárakat a sisak és a halánték közé, kissé felfelé toljuk a szárak végeit. Érdemes felpróbálni bukósisak nélkül „felemás” szárakkal. Egyik oldalon hagyjuk az utcai szárakat, míg a másik oldalon a sisakos szárat, így jól érzékelhető a különbség.

Dioptriás lencsék feljelölését a hagyományos szárakkal és módokon kell elvégezni. Érdemes jelölőfilccel (lehetőség szerint fehér) visszajelölni a lencsén a kitekintési pontokat (fókuszpont) és bukósisakkal együtt felpróbálva is leellenőrizni, hogy megfelelő helyre esik-e.

Mivel a szemüvegnek elsődleges funkciója, hogy bukósisakban viselhető legyen, fontos a megfelelő méret kiválasztása. Ennek legegyszerűbb módja, hogy megmérjük a sisak nyílását azon a helyen, ahol a szemüveg szára érintkezni fog a sisak szivaccsal. A mért méret +-2mm szélességnek megfelelő keretek közül érdemes választani.

A weboldalon egyszerűen a „szélesség” szűréssel megtalálhatjuk a megfelelő méretű modelleket, vagy kézbe véve megmérhetjük a különböző kereteket. Pl. 137mm-t mérve, beállítjuk a szélesség szűrőt 135-139mm közé.

Természetesen tapasztalat útján, már ránézésre is el tudjuk dönteni, kinek melyik keret lesz megfelelő.